feest, speedboot,,junglejane en roadtripping - Reisverslag uit Vientiane, Laos van martinus - WaarBenJij.nu feest, speedboot,,junglejane en roadtripping - Reisverslag uit Vientiane, Laos van martinus - WaarBenJij.nu

feest, speedboot,,junglejane en roadtripping

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg

07 Januari 2005 | Laos, Vientiane

Het duurde even maar ik heb eindelijk toch een computer gevonden in het noorden van Laos. Oud en Nieuw was supertof. Er waren heeel veel Nederlanders, normaal gesproken zoek ik die niet echt op maar nu was het errug gezellig. Mooi feest en volgende dag te brak om geld te halen bij de bank. Maar ja, dat kan vast ook wel in Hou Xia. 2 Januari zijn we met de speedboad naar die plaats aan de grens van Thailand afgereist. Dat was gaaf!! Het wordt overal afgeraden omdat het gevaarlijk schijnt te zijn, doen dus, haha! De speedboot was een long tail boot met een opstaandrandje van ongeveer 30 centimeter, we zaten gewoon op de bodem met je hakken tegen je kont aan, krap dus. 8 passagiers en de bestuurder, we kregen een helm en reddingsvest en we hadden al oordoppen mee omdat de motor enorm veel lawaai maakt. Ready steady, daar gingen we, echt hard man, zeker 60km/h, Kim en ik lagen helemaal dubbel. Je had ons moeten zien, net de Thunderbirds. Na anderhalf uur kreeg ik echt kramp en hielden we een plaspauze op en strandje. De omgeving was prachtig, mooie bergen en landschappen, helemaal in the middle of nowhere. Af en toe zigzagten we om de rotsen, net als die rode speedboodjes in Nieuw Zeeland. Na 6 uur kwamen we aan en mijn knieen deden super pijn. We werden verwelkomd dor ladderzatte laotianen die nog steeds aan het feesten waren. Gezellig, maar nog even geen biertjes voor mij. In Hou Xia hebben we direct de Gibbon Expeditie geboekt. Overnachten in een boomhut midden in de jungle en een uitgebreid kabelbaannetwerk tussen de bomen door. Wel duur (60 euro) maar het scheen de moeite waard te zijn. Ik had alleen een probleem, ik kon geen geld opnemen met de creditcard. De enige optie was met de boot naar Thailand, geld halen en weer terug en nieuw visum voor Laos a 30 dollar, geen zin in dus. Kim kon mij wel geld lenen en we zouden later wel iets verzinnen. Na een rit van 4 uur in een pickup, en een mooie wandeling kwamen we bij de boomhut aan. de enig manier om er te komen is per kabelbaan, dus gordel aan en gaan. Yihaaa, supermooi, in de hut werd ik verwelkomd door een Gibbon aapje dat Willie bleek te heten. Die middag al een paar keer vanuit de boomhut getokkeld maar het werd vroeg donker. We aten rijst met gekookte groente en toen ging ik me douchen, IN EEN BOOM OP 40 METER HOOGTE, heel apart. De druk komt vanuit een reservoir dat op de tegenoverstaande berg staat. De wc was een gat in de vloer, wc papier was niet toegestaan maar daar was een kontdouche voor. Volgende ochtend word je wakker,OP 40 METER HOOGTE, en heb je een mooi uitzicht op een oerwoud dat met nevel is bedekt.
Het ontbijt was rijst met gekookte groente.
Die ochtend stukkie door het omringende woud gelopen met de gids, paar kabelbaantjes meegepakt (de langste was 300 meter) en abgeseild uit een boom met een eng apparaat waarvan ik niet wist hoe het werkte. Na de lunch (dat bestond uit rijst met gekookte groente) gingen Kim en ik zelf op avontuur. Super mooi, beetje door het oerwoud slingeren over de boomtoppen. Ik heb mezelf weer terug getakeld over de 300 meter baan. Echt eng als je stil hangt op ca. 60 meter hoogte, maar ook een machtig mooi gevoel als je over het hele woud kan kijken. Lekker gespeeld dus die middag en in het donker nog een nightfly gemaakt.
Diner en ontbijt waren weer rijst met gekookte groente. Het was ook supergezellig met Willie, echt en lief aapje dat gezellig bij je op schoot kwam zitten en in de ochtend voor ons zong. Terug in Hou Xia moest ik door de douane naar Thailand zien te sneaken. Gelukkig ging eigenaar van de Gibbon Expeditie met me mee en loodste me zonder problemen door de douane. In Thailand met scooter naar de geldautomaat en weer terug. Afscheid genomen van Kim die naar huis moest, jammer erg gelachen met haar en de volgende dag alleen met de lokale bus naar Luang Nam Tha. De bus bleek een pick up te zijn. Ook goed, mijn Cambodjaanse sjaal kwam goed van pas. Ik moest het de hele tijd voor mijn mond houden tegen het opwaaiende stof, want in dit gedeelte van het land zijn de wegen niet meer verhard. Vanmorgen was ik net te laat voor een trekking en het is slecht weer, ga zo maar een fiets huren en naar een dorpje fietsen of zo. Jullie horen vanuit Luang Prabang meer. Ik hoop dat ik foto's kan plaatsen.

  • 07 Januari 2005 - 09:03

    Broer:

    Yo Thunderbird,
    mooi verhaal man! foto's zijn ook super

  • 07 Januari 2005 - 20:34

    Marjon:

    he tinus!!!
    heb al je verhalen gelezen ,maar nog nooit gereageert!!sorry!nu dan eindelijk een bericht. wat een fantastisch avontuur, echt geweldig!wat een mooie foto\'s zeg, en we hebben je zeker gemist met personeelsfeest, volgende x weer!!hopelijk snel weer een nieuw avontuur om te lezen, hou je ons dagboek nog bij??hoop van wel.dag dikke kus marjon

  • 08 Januari 2005 - 11:55

    Paul Rutgers:

    Hey Martine,

    ik begin nu toch echt jaloers te worden. Wat een heerlijk uitzicht vanuit die boomhutten en dan ook nog met een aapje om je heen! Leuk om te lezen en zien allemaal. Deze site pas ontdekt maar met zulke verhalen en foto\'s wordt ik een trouwe bezoeker!

    Groeten Paulus

  • 08 Januari 2005 - 14:22

    Tiny En Roel:

    Hoi Martine, meid wat beleef je toch spannende avonturen.Ik snap niet dat je dat allemaal durf maar je verhalen zijn wel geinig.Gisteravond jouw ouders ontmoet i.v.b. met de verjaardag van Roel en morgen gaan we alvast de verjaardag van je vader vieren.Jij ontbreekt helaas en jij zal de lekkere hapjes missen maar ja rijst met groenten is toch ook lekker...!
    Groetjes Roel en Tiny

  • 10 Januari 2005 - 16:33

    Matthijs:

    Hee Tinus,

    Super wat je allemaal doet. Je maakt heel wat mensen jaloers denk ik. mij in ieder geval wel. Mag graag je berichten lezen. nog veel plezier met je volgende avonturen.

    Matthijs Imhof

  • 18 Januari 2005 - 14:08

    Martijn:

    He Tinus,
    Slome Harrie, te gek wat je daar allemaal doet...!
    Groet Martijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Verre reis

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 91218

Voorgaande reizen:

03 November 2011 - 14 December 2011

Harrie en Rian in Nieuw Zeeland

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: