Rara waar ben ik? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van martinus - WaarBenJij.nu Rara waar ben ik? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van martinus - WaarBenJij.nu

Rara waar ben ik?

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg

26 September 2005 | Thailand, Bangkok

Ja, inderdaad, terug in basiskamp Bangkok.

Nadat Hippie met zijn nieuwe eigenaren was weggereden was ik enorm opgelucht.
Oef, wat was ik elke keer bang geweest dat ie er met het laatste moment mee zou stoppen. Maar het was allemaal zo goed gegaan, tijd om het vieren.

Ik had me af laten zetten voor het hostel van Heike die ik nog kende uit mijn maderijnenenpluk cariere. Kletsen kletsen kletsen... en veel bijpraten. Zij heeft het net uitgemaakt met haar vriendje in duitsland en voelde zich helemaal een free women! Ze gaat proberen een Nieuw Zeelands paspoort aan te vragen en hier een een totaal nieuw leven opstarten. Jaja, Nieuw Zeeland is mooi hoor, maar je kan ook overdrijven. Zulke lui kom je wel meer tegen, haha. Noh, ik weet wel dat ik binnekort mooi naar huis ga.

Zo, dus ik had nog twee weken te gaan voor ik naar Bangkok zou vliegen. Maar dat was best te doen, het hostel was super mooi gevestigd in een oud koloniaal gebouw, we kregen gratis brood van de bakker next door en de douches en wc's waren ook mooi. De eerste twee dagen vermaakte ik me prima met gewoon voor me uit staren. Denken aan wat ik had meegemaakt en verder helemaal niks meer hoeven. Wel apart om weer in een bed te slapen en niet eerst naar buiten te hoeven voor je bij de wc aankomt. Verder kletste ik met iedereen die ik maar tegenkwam. De helft van de backpackers bleven net als ik een langere tijd maar er was ook elke dag doorloop van backpackers die net van de andere kant van de werld kwamen of vertrokken. Goed voor het uitwisslen van veel sterke verhalen.

Maar na een paar dagen begon het toch weer te jeuken. Het was wel errug relaxed maar ja, daarvoor ga je niet op wereld reis. Ik wil zoveel mogelijk doen en meemaken dus ik besloot mijn vliegticket naar Bangkok te vervroegen en daar wat te doen voordat Benno kwam. Mijn galgenmaal at ik met Heike en Lucy (manderijnenvriendinnetjes) en Silke (een super grappige duitse). Wat gezellig wat gezellig, ik kreeg nog een mooi maori kettinkje om hun te herinneren. En toen dacht ik.... shit, waar ben ik eigenlijk mee bezig. Zit ik met leuke mensen op een leuke plek, ga ik weer weer vandoor.

Begon toch ook wel zenuwachtig te worden voor mijn vliegreisje. In Nieuw Zeeland staan de kranten nog steeds vol met verhalen over een Australische vrouw die 20 jaar in de Balinese gevangnis heeft gekregen nadat ze is opgepakt met 4 kilo drugs in haar tas. Volgens haar was het er in gestopt. Dat kon mij ook overkomen...... Ook was het vooruitzicht om 23:00 in Bangkok aan te komen niet echt geweldig.

Silke bracht me naar de bus en ik was weer alleen. Op het vliegveld aangekomen wilde ik mijn tas laten sealen zodat ze er niks in konden stoppen maar de machine was kapot. Dit was vast een voorteken. Dan maar dicht laten binden. De paspoortcontrole ging ook iets minder soepel. "Mam there's something wrong with your pasport, come with me please!" Na 5 minuutjes zenuwen kreeg ik mijn paspoort zonder commentaar terug. Dit gaat lekker. In Sydney had ik een overstap en werd uit de rij gepikt. "Mam, i'm gonna check you and your lugage for explosives, if you don't cooperate you can't board, what's your choice?" "Do I have one" Ze hadden geen tijd voor geintjes en ik werd grondig gescreend door een belachelijk apparaat. En ik had vandaag niet eens mijn hoofddoekje opgedaan! Ze vonden natuurlijk niks want ik weet wel hoe ik die bommen goed moet verstoppen, haha.

De vliegreis was uiterst comfortabel met twee kids achter me die nog niet konden praten maar dat toch de hele nacht probeerden. En een enorm vet snurkend varken naast me die bont en blauw uit het vliegtuig stapte maar niet wist waarom, ik wel, gnagna.

Het was al laat maar toch wist ik nog een taxi af te dingen van 700 baht naar 300 baht, welkom in Bangkok. Liet me afzetten in het centrum, liep door het internet cafe, belande via de achteruitgang in het bekende donkere steegje en checkte in in mijn vertrouwde 4 euro hokje. Ik was er weer!
ff mama bellen, bus boeken voor de volgende dag (in Bangkok gaat alles 24 uur door) en toen even slapen. De volgende dag zat ik om 16:00 op het strand van Ko Samet.

Ik had twee daagjes de tijd, toen terug naar Bangkok om Benno op te halen. Ik regelde voor deze keer maar een iets duurder hotel.
(15 euro) Wauw, tv kijken vanaf je bed en voor het eerst sinds 6 maanden weer een wc binnen 'lopen met je ogen dicht' afstand.

Even voorstellen voor degene die Benno nog niet kennen. We wilden eigenlijk eerst samen in China rondtrekken maar dat bleek toch niet zo'n goed idee omdat hij daar waarschijnlijk op de zwarte lijst staat. Hij is paar jaartjes geleden namelijk illegaal de via China Tibet binnengefietst en na een wilde achtervolging toch ontkomen.

Dit feit en ons nieuwe reisdoel Birma zijn dus goed voor spannende verhalen de komende 5 weken. Birma is pas een paar jaar geleden geopend voor toeristen. Nog zijn er grote gebieden waar we niet mogen komen en we kunnen alleen het land binnenvliegen. We hebben een enkeltje geboekt en vertrekken morgen. Vannavond kunnen we ons visum ophalen. Weet niet of ik kan berichten vanuit Birma, het land schijnt namelijk 50 jaar achter te zijn op Thailand dus computers zijn waarschijnlijk moeilijk te vinden.

SaWadiekaaaaa

  • 26 September 2005 - 08:04

    Miranda:

    He gekke Fatima!
    Laile hier. Nou ben je er toch eerder vandoor gegaan! Not good girl...
    Neh grapje. Hoe is het daaro? Heb je al een computer kunnen vinden? Of is het echt zoveel achter daar in Birma. Hoop dat je er nog ff van geniet en dan spreken we elkaar snel weer in NL! He de groetjes van je a.s. ijsjesinpakcollega

  • 26 September 2005 - 09:37

    Geeke:

    Hey Lieverd!
    Wow...ik zie het al weer helemaal voor me..dat afdingen...hahaha.Home sweet home...nog een dikke maand en we kunnen weer lekker biertjes komen drinken in TUBBERGEN>>>WOOOHOOO> nou heel veel plezier in Birma..ben benieuwd!
    Kus KUS

  • 26 September 2005 - 09:40

    Janneke:

    Hey Martine en Benno! Jullie gaan vast ontzettend spannende dingen beleven daar in Birma! Vanuit Vietnam ga ik met veel nieuwsgierigheid jullie verhalen volgen via deze site! En Benno je weet het he: altijd blijven lachen (ook tegen de politie!) Veel plezier, liefs Janneke

  • 26 September 2005 - 16:12

    Kitty:

    He Bennoooo

    Veel plezier daar tussen die communisten en pas je goed op mijn kleine zusje?

    groetjes

  • 26 September 2005 - 16:59

    Roel N Tiny:

    Hallo Martine maar weer even reageren op jouw mooie verhalen. je hebt weer een bewogen periode van je wereldreis afgesloten en de weken die je nog resten ga je nu besteden in Birma.geniet er maar van. Groetjes Tiny

  • 28 September 2005 - 12:34

    Kim (plint):

    ha tinus..
    Lekker genieten nog en nog maar... nachtjes slapen en dan gaan we een feestje bouwen!!!!! :) :O :(
    heeeeel veel plezeir en tot snel!!
    dikke kus kim

  • 28 September 2005 - 19:45

    Marije De Pije:

    Joehoe Martine

    Leuk man dat je weer een kama(sutra)raadje bij je hebt das toch wel prettig daar in Bangkok lijkt me.
    HEEFT Benno van te voren wel gecheckt welke soorten chocolademelk daar op het menu staan? Want straks snapt zijn buik niet wat er in zit en ja dat kuj nie hebb'n.Uhm gaan jullie nog mar even wildebrassen, en tot de volgende x

  • 29 September 2005 - 13:18

    Martine:

    Hallo Holland

    Hier in Birma ist geweldig: mannen lopen in rokken, koeien lopen voor de wagen, auto's rijden rechts met stuur ook rechts, goekoooop, we hebben op de zwarte markt dollars gewisseld en moeten op low low budget want banken kennen ze hier niet.
    Tot gauw in de bewoonde wereld en groetjes uit de middeleeuwen.

  • 01 Oktober 2005 - 19:40

    Annet:

    wat hebben we nog veel te doen!!!!!

    tot over een maand ???
    of knup je er nog weer een jaartje aan vast ?

  • 01 Oktober 2005 - 19:44

    Cvetje:

    we zijn dit weekend lekker naar Utrecht geweest.
    in een boot door de gracht
    Het postkantoor was ook best mooi.

  • 02 Oktober 2005 - 01:50

    Annemiek:

    He 10us,

    Zo, je verhalen zijn echt weer cool om te lezen. Wij vliegen 14 okt naar Bangkok en ik verwacht dat jij ons ophaalt van het vliegveld. Wij hebben trouwens de Australische Benno ontmoet. Ik weet mijn god niet hoe jouw Benno is, maar uit al je verhalen....de onze is ook heel avontuurlijk...
    Geniet.

    Kus Annemiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Verre reis

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 91258

Voorgaande reizen:

03 November 2011 - 14 December 2011

Harrie en Rian in Nieuw Zeeland

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: