Tuf tuf tuf - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van martinus - WaarBenJij.nu Tuf tuf tuf - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van martinus - WaarBenJij.nu

Tuf tuf tuf

Door: Martine

09 Oktober 2005 | Myanmar, Mandalay

Hier is Myanmar is nog alles mooi.
We zijn net terug van drie dagen brommertje rijden. Ging niet helemaal vlekkeloos.
We zijn een gebied binnen gereden wat verboden was met de brommer die we gehuurd hadden. De eigenaar raakte helemaal in paniek toen hij er (op God weet welke manier) er achter kwam dat we daar waren. Hij is ons helemaal nagereist om "de verboden brommer" zelf terug te rijden. Nu moesten Benno en ik op een brommertje verder. Zeer comfortabel! Maar goed, die vent riskeerde anders wel een gevangenisstraf van weet ik hoeveel jaar.

Nu dus weer terug in Mandalay. Morgen richting Kalaw, waar de auto nog niet is uitgevonden. Vandaar moeten we naar de grens vliegen en hopen we eind van deze week boven in Thailand uit te komen. Vandaar uitgebreidere berichting. Hier weet ik tenslotte nooit wanneer het stroom weer gaat uitvallen.

Nog steeds geen hotmail dus, maar ik kan over een paar daagjes vast wel weer mijn site checken, dus bericht maar raak!

• 09 Oktober 2005 - 14:16

Rian:

En hoe was het dan met die brommer waar jullie met z,n tweetjes opzaten was dat dan niet verboden kijk maar uit, voor die laatste drie weken zou ik maar geen dingen meer doen die verboden zijn anders kom je misschien het land niet uit. Nou geniet nog maar lekker van die hele andere wereld nou het nog kan.tot gauw knuffel mama

• 09 Oktober 2005 - 18:14

Tiny En Roel:

Hallo Martine volgens jouw laatste berichten zit je nu in een gebied waar het mensdom ophoudt en de widernis begint. je moet maar denken alles heeft z'n charme. Zo juist zijn jouw ouders hier op bezoek geweest en je zult het wel gevoeld hebben dat je goed over de tong bent gegaan. Nog ongeveer 3 weken en dan zit je vrije weredje er op en begint de koude werkelijkheid. Dus geniet nog maar even en groetjes Tiny

• 10 Oktober 2005 - 06:48

Geek:

Wahhahahahhaa...alles doen wat verboden is..vooral daar! AVONTUUR. Geweldig. Geniet er nog eventjes van over een paar weekjes sluiten wij je weer in onze vette Hollandse armpjes.
    KUS GEEK

• 10 Oktober 2005 - 11:49

Floor Driessen:

hallo benno en martine !
    martine ken ik niet..maar benno wel ! :)
    wat leuk om dit te lezen en de foto's te zien ! :)
    ik ben blij dat jullie niet verder dat verboden gebied zijn ingereden..veeelste gevaarlijk ;)
    hier in almelo is alles goed :) gister clubkampioenschappen gehad :) was weer gezellig :D
    nouw benno tot gauw !
    liefs floor
    en jullie nog veel plezier daar :)

• 10 Oktober 2005 - 15:17

Kitty:

Hihihhi, wie reed er dan? Jij? Anders kun je toch nooit over Benno heen kijken. Vandaag met de kids over Azie gehad. Ook nog even over jou gebept. Ik kon ze niet aan het verstand brengen dat het ook echt leuk kan zijn daar. Ze hadden echt zo iets van:"wat moet dat mens in zo'n raar land!!" Ik begrijp het wel hoor!

Groetjes Kitty

• 11 Oktober 2005 - 10:59

Martine En Benno:

Sterker nog. We gaan het morgen met een andere brommer proberen, hahaha!
    Donderdag vliegen we naar Keng Tung, vandaaruit proberen we de grens met Thailand over te steken. Precies midden in de gouden (opium) driehoek. Hopelijk zaterdag weer hotmail vanuit Chiang Rai. Annemiek en Rich laat ff weten wat jullie gaan doen. Mischien kunnen we elkaar rond de 17de in Autaya bij de tijgertempel ontmoeten. Kijk maar in die mooie lonelyplanet (net boven bangkok)

• 11 Oktober 2005 - 11:01

Martine En Benno:

Sterker nog. We gaan het morgen met een andere brommer proberen, hahaha!

• 11 Oktober 2005 - 14:10

Hans En Nida:

Hallo Martine,als Benno eenmaal een brommer ziet is hij verkocht,daarom wees de verstandigste en doe kalm aan,avontuur komt dan vanzelf,Hans

• 13 Oktober 2005 - 16:12

Hey Benno En Martine:

en vermaken jullie je daar nog een beetje! volgens mij wel. ik heb nog niet alles gelezen maar tot nu toe een super mooi reis verslag! ik wou jullie nog even heel veel plezier wensen en geniet er nog even van. Groetjes tamara