Bungeeeee!!!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van martinus - WaarBenJij.nu Bungeeeee!!!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van martinus - WaarBenJij.nu

Bungeeeee!!!!

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg

29 Juli 2006 | Nepal, Kathmandu

Jajaja, dat duurde inderdaad even maar hier ben ik dan. Een stinkende Martine vanuit een stinkend Katmandu.
Och ja, dat was ook zo, Azie is niet alleen maar mooi en rozengeur en manenschijn, het is er arm, in de steden smerig en gemiddeld 50 jaar terug. Maar ja, het is wel een keer weer wat anders en das mooi.

De reis ging goed, jammer dat we in Doha (Arabie) in het donker een tussenstop maakten, ik had wel graag een keer een kameel in een echte woestijn gezien, maar gelukkig nog wel een paar tulbanden gespot.
Op het vliegveld van Doha kwam ik aan de praat met Ada en Arnold, een stel uit Amsterdam die voor de Annapurna trekking naar Nepal komen. Zij werden afgehaald door de Nederlandse Martine die hun gids zal zijn samen met haar man Lopsang Sherpa, je begrijpt het al, een Nepalees. Ik kon met hun mee naar het guesthouse net buiten Katmandu. We hebben samen ontbeten en een beetje rondgelopen rond de bodanath stupa.
Deze is heeeel groot en bekend, rondom zijn allemaal gebedsmolentjes ingebouwd en de boedisten lopen dan de hele dag aan die dingen te draaien en gebedjes op te zeggen. Sommigen gaan bij elke draaimolen uitgebreid op de grond liggen. Hoe meer moeite je doet hoe beter je naar je volgend leven zal gaan. Dus jullie weten wat je te wachten staat.

Toen ben ik in coma gevallen en hebben we 's avonds nog iets gegeten. De volgende dag ging ik op avontuur in Katmandu en heb een fiets gehuurd, op die manier kom je het snelst door het drukke verkeer waar het recht van de brutaalste geldt. Dat is echt kicken, vaak deed ik wedstrijdjes met brommers maar ik won altijd met mijn smalle stuurtje. Maar het is echt ongeloflijk hoe ze hier rijden. Verder is het niet echt een pretje hoor, want die gassen zijn echt smerig, vaak liggen er ook nog bergen rottend afval langs de straat waar je van over je nek gaat. En dan zijn er veel straten niet verhard waardoor het allemaal een nog grotere smeerzooi wordt.

Ik wilde dus ook snel weg hier. Ik kon wel met Ada Arnold en Martine mee maar die vertrokken pas komende dinsdag. Toen ben ik op zoek gegaan naar andere backpackers die met mij mee wilden maar kon die niet inden. Er lopen wel toeristen rond maar het zijn vaak zweeffiguren die in de boudistische leer zijn of Engelse les geven en niet weg kunnen.
Toch op laatst besloten met A en A mee te gaan en toen later toch weer niet. Shit ik ook altijd met dat getwijfel. Vind het toch fijn om wat vrijer te zijn. Nu ga ik op stap met een drager en een gids, ik mag het tempo bepalen en waarschijnlijk komen we onderweg genoeg mensen tegen. Het is een gok, maar wel een avontuur. Met twee stellen op stap leek me toch net niet zo ideaal. Gisteren hebben we wel bij ze gegeten en het was heel gezellig en lekker.

Oei ik moet doortypen, ze gaan zo dicht.
Maar eerst nog iets donders moois!
Ik heb vandaag de enehoogste bungeejump ter wereld gemaakt: 160!!
Had ik gisteren geboekt, wel om 5:00 opstaan een eind rijden over wegen die geen weg mogen heten en een bus waar ik al helemaal niks over zal zeggen, maar toch zijn we tot 15 km onder Tibet gekomen. Langs een geweldige kloof waar uiteindelijk dus een hangbrug over hing waar we vanaf konden springen. Maar toen ik aan het wachten was op mijn bungee ging er iemand voor mij een swing maken. Honderd meter verop hing een kabel over de kloof daaraan zat een klimtouw waar ze aan vast wetrd gemaakt. Ik snapte er niks van, die kabel hing veel te laag maar toen sprong ze, whaaaaaaa. Recht naar beneden en toen vooruit door de kloof, de val was acht seconden en ze werd heel snel heeeeel klein. Zoiets gaafs had ik nog nooit gezien. Ik annuleerde de bungee en maakte de swing. Wau wauw wauw, aaaahhhh, echt niet na te vertellen zoiets. Ik viel gewoon 140 meter naar beneden en toen recht vooruit, heel soepel en ik voelde er niks van.
Daarna kon ik heel goedkoop de bungee ook nog doen en dat was ook super, alleen knalde wel bijna mijn kop uit elkaar, jeemig wat hoog.

Maar goed, ik was dus pas laat terug in Katmandu, ik ga zo douchen en mijn tas voor de trekking klaarmaken. Morgen moet ik nog een paar dingetjes kopen en dan vertrekken we naar Bhesisennar, vanwaar we maandag beginnen met lopen. 18 dagen later hoop ik dan in Pokhara aan te komen. We gaan dus rond het Annapurna massief lopen. Dit is de bekendste en schijnt mooiste trekking ter wereld te zijn. Annapurna wordt ook wel moeder van de oogst genoemd omdat alle drie de seizoenen op het 300 lange pad aantreft. We lopen 10 dagen lang in de hopelijk droge regenschaduw en het hoogste punt is 5700m.
Verder zal het redelijk veel regenen maar ik heb ook al best vel zon gezien hoor.
Er schijnt twee keer en mogelijkheid te zijn om te internetten dus dat zal ik zeker proberen. Verder mail ik het adres nu nog naar huis van het bureau waar ik mee geboekt heb. Vanaf en aantal hutten kan ik naar kantoor bellen en die kan over een weer geschreven mail berichten doorgeven zodat ik niet drie weken lang afgesloten ben.
Zo, ik ga slapen. Veel plezier met de zomer daar. Ik mis jullie best wel hoor. Heb veel zin in de trekking maar het is af en toe wel erg spannend. Wie gaat er volgend jaar mee?
Nou doei!

  • 29 Juli 2006 - 17:12

    Kitty En Lars:

    Ha Marientje

    Ik heb mama al gesmst. Wat gaaf van die bungee sprong. Nou heel veel plezier!!!!!!!!!!!

    kus van Lars en Kitty

  • 29 Juli 2006 - 17:21

    Lars:

    Klinkt allemaal erg spannend! We zijn benieuwd naar je volgende avontuur. Groeten en goed uitkijken.

  • 29 Juli 2006 - 17:38

    Joyce:

    En ik met m'n 60 meter! Als ik mijn stoere bungeejumpverhaal vertel, houd je je mond he!

    Geniet ervan en be careful...

    Liefs,
    Yvonne, Hans, Joyce & Ko

  • 30 Juli 2006 - 05:13

    Martine:

    Nou, luitjes.
    Mijn gids komt mij zo ophalen en dan vertrek ik naar de Himalaya's.SPANNEND!
    Tot over drie weekjes.
    Toedeledokie

  • 30 Juli 2006 - 21:05

    Floortje:

    Jiiieeeeeehaaaaaahhhh!!!

    Wat gaaf zeg!! 7 kleuren jeweetwel...!!!? Je bent ook echt knettergek!

    Tegen de tijd dat je dit leest heb je al veel meer meegemaakt, maar goed, dit verhaal vond ik al geweldig! Ik hoop dat je een geweldige tocht aan het maken bent. Waarschijnlijk is het iets om nooit te vergeten. Ik denk aan je!

    Volgend jaar ga ik mee...!

    Dikke kus

  • 31 Juli 2006 - 06:43

    Geeke:

    Heyyy Tinus!
    Jemig..spannend..zit helemaal mee te genieten!
    Volgend jaar in een busje door Europa..nu in jouw oktober vakantie ontslakken..ennuhh skieen dan???

    Dat worden nog veel uitstapjes..
    Mis je gezelligheid en ben nu al benieuwd naar de foto's. Laten we die gelijk op een groot scherm in het openlucht theater kijken. Kun je iedereen uitnodigen..dan worden ze vanzelf enthousiast en gaan we volgend jaar met zijn 1398543870.99 (met zijn allen, met zijn alleuhhhhh).

    Kus Geek

    p.s.: Rustig an door die bergen sjouwen...en niet zo raar met die benen oefeningen doen, zodat je naakt na het douchen onderuit glijdt in zo'n berghut...dan wordt het een hele lange tocht..whwhhahahahha.

  • 31 Juli 2006 - 06:44

    P.S-juh..:

    Floor...ga je ook mee ontslakken?

  • 01 Augustus 2006 - 11:10

    Niels:

    tinus, prettig gestoorde veel plezier met je tocht..!!

  • 01 Augustus 2006 - 12:03

    Kitty:

    Hoi,
    Ik heb een mailtje gestuurd naar mister Rajendra Sapkota maar het adres klopt niet dus ik kan hem nu geen nieuws doorgeven!!! EN DUS OOK NIET DAT IK GISTEREN NAAR EEN HEEL GAAF CONCERT VAN THE ROLLING STONES BEN GEWEEST!!!!!!!!!!!! goed..... als er echt wat is dan kunnen we altijd nog bellen met die mister Rajendra,(als het nummer klopt). Met Rob is ook alles goed en paps en mams zitten nog gezellig met de familie in Kroatie.

    Nog veel plezier en donder niet van de berg af!!!!!!!

    Het regent hier trouwens .....bij jou toch ook??

    kus van Kit

  • 01 Augustus 2006 - 12:08

    Marjon En Kim:

    Geachte mevrouw Nijland,

    We zijn tot de conclussie gekomen dat er natuurlik na een grondig onderzoek is gebleken dat de regenval hier in nijverdal geheel terecht dan onterecht uw schuld is.

    Met vriendelijke groet,

    Marjon en Kim

    P.s. Dhr Filart heeft niets te melden.

  • 01 Augustus 2006 - 18:56

    Harrie En Rian:

    Hoi





  • 01 Augustus 2006 - 19:11

    Harrie En Rian:

    Hoi Tine

    We kunnen wel zeggen doe voorzichtig maar dat deed je al. Wij zijn hier met een boot naar hele mooie eilandjes geweest en hebben heerlijk gezwommen. We hopen dat je een mooie tocht maakt en dat je heel weer terug komt. Wij missen je.
    xxxxxx papa mama en de familie

  • 03 Augustus 2006 - 06:27

    Robin:

    Martine,
    Heel veel plezier in Nepal. Doe het niet te gek, breek niet je nek :)

  • 03 Augustus 2006 - 06:27

    Marq:

    Martinus, jij adrenalinejunk!!! Klinkt vet, die bungeeswing. Het is daar vast een stuk goedkoper om te doen dan hier in Nieuw Zeeland?! Enjoy your travel en xie de foto's wel tegemoet!

    See ya!

  • 03 Augustus 2006 - 07:24

    Floortje Aan Geeke (en Martinus):

    Aangezien ik er van overtuigd ben dat slakken meer van groente houden dan van pizza's, patat en shoarma met knoflooksaus denk ik niet dat ik "ontslakt" hoef te worden....ik heb ze niet!
    Daaaaaaaaag!!! Xx ;-)

  • 03 Augustus 2006 - 15:05

    Floortje Aan Geeke (en Martinus):

    Aangezien ik er van overtuigd ben dat slakken meer van groente houden dan van pizza's, patat en shoarma met knoflooksaus denk ik niet dat ik "ontslakt" hoef te worden....ik heb ze niet!
    Daaaaaaaaag!!! Xx ;-)

  • 03 Augustus 2006 - 21:16

    ??Floortje??:

    Bovenstaande (2x)= raaarrrr....! Heb ik niet gedaan....

  • 06 Augustus 2006 - 09:52

    Marijke:

    Wouw, wat spannend allemaal, helemaal tegenovergesteld van wat ik nu aan het doen ben: werken en leren; 5 examens in twee maanden, daar had ik niet op gerekend, maar goed het is toch slecht weer en mijn hele kamer inclusief meubeld en kleden heeft al blank gestaan door de stortregens. Jij maakt nog eens leuke dingen mee, ben reuze benieuwd: je plantje doorstaat alles prima en wil niet meer bij me weg hoor! Nog twee weken te gaan; geweldig! Groetjes.

  • 09 Augustus 2006 - 17:17

    Kitty:

    Haai Tientje
    Papa en mama komen morgennacht thuis en Rob komt ook dan zo ongeveer weer boven water. Wij vliegen vrijdag om 05:15. Lekker op tijd onnieda! Echt kut dat ik dat menneke niet kan mailen. Ik hoop dat je nog steeds een hele leuke tocht hebt. Rob heeft trouwens ook gebungeed (??) 80 meter. Nou kus en we bellen wel een keer naar Nederland wanneer je terug bent.
    kus v. Kit

  • 13 Augustus 2006 - 11:16

    Joyce:

    Hey Tinus!

    Wanneer ben je er weer? Nog een weekie onnie? Nou, ik bel je volgende week wel ff.

    Liefs, Joyce

  • 14 Augustus 2006 - 12:30

    Marije De Pije:

    Hey Martine de piene!

    Dus jij hebt inmiddels de beruchte Annapurna track gelopen. Das nie niks.
    Heb je hem met de klok mee of er tegen in gelopen. Wanneer je het laatste hebt gedaan ben je op de 9de dag vast een monnik tegen gekomen in een soort van hutje, waar idereeen hutje mutje om wat meer zuurstof smeekt i.v.m aclimatiseren op die hoogte. En de lange broek ten aller tijden aanhouden want anders ben ie te sexy en zijn ze in hun eer aangetast toch.
    Jaaaaaaaaaaaaaa die algemene ontwikkeling van mij is niet de minste. Ik heb er ook foto's van gezien vooral daar bij die eeuwige sneeuw lijkt me een ervaring wanneer je daar je tentje opzet en gaat slapen. RESPECT.
    Heel veel plezier/succes en ik ben benieuwd naar je verhalen.MTW

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Verre reis

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 91252

Voorgaande reizen:

03 November 2011 - 14 December 2011

Harrie en Rian in Nieuw Zeeland

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: