Viva Bolivia - Reisverslag uit Santa Cruz, Bolivia van martinus - WaarBenJij.nu Viva Bolivia - Reisverslag uit Santa Cruz, Bolivia van martinus - WaarBenJij.nu

Viva Bolivia

Door: Martine

03 Juli 2008 | Bolivia, Santa Cruz

Jahaaaa, we zijn er. Benno en ik zijn aangekomen in Bolivia. En we zijn goed te pas. Lekker weer, aardige mensen en lekker eten.

Dinsdagmiddag om 1400 heeft Marjon mij naar het station gebracht en woensdagnacht 0200 waren we op een prachtige kamer in het Centrum van Santa Cruz aanbeland, ja dan mag het ook wel een keer. We heben eigenlijk de hele vlucht naar Madrid en vervolgens de vlucht naar Sao Paulo geslapen. Daar aangekomen moestn we 10 uur wachten op het vliegveld. We hebben er voor gekozen om dat maar niet te doen en te proberen naar het centrum van Sao Paulo te gaan. Dit koste ons wel 40 dollar, maar ja,wanneer krijg je weer de kans om in Sao Paulo te lopen. Buiten het vliegeld zochten we naar een bus en kwamen Anne tegen. Ze komt naar Bolivia voor veldonderzoek en vertrekt binnenkort 5 weken de jungle in op zoek naar een speciale boom. Met ons drieen hebben we er een uur over gedaan om de juiste bus naar de rand van de stad te vinden vanwaar we vervolgens weer een metro naar het centrum konden nemen. Het was eigenlijk best spannend want we wisten niet precies hoe lang het grapje ging duren en we moesten redelijk op tijd weer inchecken.

Maar ik was helemaal blij dat we weer op avontuur gingen. Het ruikt direct anders en je kijkt je ogen uit vanuit de bus. Alles is gewoon anders. Het was 0800 toen we in in de tram stonden, bom en bom vol tussen de forensen die naar het werk gingen. En daar waren we dan, in Sao Paulo. We hebben er leker een paar uur rondgezworven, milkshakes gedronken, lekker gezeten in het park en kijken naar alle mensen.

We waren op tijd terug op het vliegveld en weer een paar uur later waren we eindelijk in Bolivia. We hadden geen zin meer om een goedkope bus te zoeken en deelden een taxi naar het centrum. Natuurlijk zijn we afgezet, maar dat moet ook als je ergens nieuwe bent. Het was nog wel een gesjouw om een guesthouse te vinden maar na een half uur hadden we een kamertje. Vannacht heerijk geslapen en nu kan de vakantie echrt beginnen. Maar eeuhm, Ik vertel snel verder want we gaan nu wat ten. Volgende bericht komt uit Sucre

• 03 Juli 2008 - 18:50

Schatjepatatje:

Dag Lief,

Fijn om te lezen dat alles goed met jullie is en dat de reis niet al te vermoeiend was.
    Ik kreeg zojuist een voicemailbericht van je moeder die mij lachend vertelde dat jullie goed waren aangekomen, dus daarom maar snel naar jouw site om te kieke'n of ie nog wat e skreem heb.

Ik zal het nu niet te lang maken. Jullie zijn er net en dan zit je niet te wachten op ellen lange verhalen over het weer in Nederland en andere belangrijke zaken.

Nou........dag lieve schat, dikke kus en de groeten Benno

Marco

• 03 Juli 2008 - 19:14

Geeke:

Yoehoeee..Mooi dat jullie goed te pas zijn! Hahaha. Geniet er onwijs van..ennuh zijn de dropjes al op?

Kussen Geeke

• 03 Juli 2008 - 19:53

Joyce:

Hee Martini!
    Hier de groetjes uit het regenachtige Nederland. Geniet van 't mooie weer, maar waag niet te bruin terug te komen he! En vergeet niet veel leuke en grappige verhalen de typen
    (naast je drukke bezigheden als: luieren, slapen, zonnen, eten, kletsen, kletsen en nog meer kletsen)

Groetn'uut Ollie

• 03 Juli 2008 - 20:21

Hanny:

Wat leuk dat jullie in een land zijn, waar ik al twee keer heb rondgereisd! In Sucre niet vergeten bij Joyride te eten (vlakbij de kathedraal), Tarabuco markt bezoeken en je kunt met een jeep naar een supervulkaan, vraag in hotel Casakolping naar Che: echt een aanrader! Ben er zelf vorig jaar geweest! Verdere tips nodig? Mail me gerust! Buenos viaje y hasta la proxima para correo electronico por favor!

• 04 Juli 2008 - 09:08

Marlien:

Lieve Tientje, super om wat van je te lezen en dat je goed aangekomen bent! Geniet er van!!

• 04 Juli 2008 - 09:36

Kimmie:

Tienuss en Benno..
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen!!! en al lekkere papaja's gezien???? ha ha gedraag jullie daar en hééééél veel plezier. Héle dikke zoen van mij

kim (
    met inmiddels geweldige plinten)